حوادث و وقايع قيام امام مهدي(عج)

آغاز قيام آن بزرگوار از مكه و كنار كعبه مابين ركن ومقام است.پرچم و شمشير و عمامه و پيراهن پيامبر (ص) با اوست. حضرت امام صادق (ع) مي فرمايد : « اولين كسي كه با او بيعت ميكند جبرئيل است.»

امام (عج) پشت به كعبه مي دهد و مي فرمايد : 

 


ادامه مطلب
[ 21 / 1 / 1393برچسب:, ] [ 17:47 ] [ علیرضا موذنی ]
[ ]

زندگي در عصر امام مهدي(عج)

طبق روايات رسيده و اعتقادات ما عصر امام مهدي (ع) از بهترين زمان ها براي انسانها در روي كره ي زمين است. و اين غلط نيست كه عصر آن گرامي را عصر نور و عصر عدالت بشماريم. در عصر آن بزرگوار فقر و حرمان از اجتماع بشري خارج مي شود ، دلها از حزن و غم بيرون مي رود و زندگي جهنمي تبديل به نعمت و آرامش مي شود و ديگر اثري از ظلم و ظالم ديده نمي شود ، در آن ايام اسلام ديني جهاني مي شود و همه گوينده يلا اله الا الله و  محمد  رسول الله (ص)و علي ولي الله مي باشند. خلاصه يك تحول و انقلابي عميق و ريشه دار انجام مي گيرد كه همه چيز را تغيير مي دهد.

*******

احكام شرعي قطعي مي شود:

يكي از چيز هايي كه سعادت و نيكبختي جامعه بشري را تضمين مي كند قوانين حاكمه ي در اجتماع است و خصوصأ قوانين قضاء و احكام شرعيه است.

در عصر امام زمان(ع) اين خصوصيت وجود دارد كه قوانين قطعي و لازم الاجراء است چرا كه حضرت مهدي روحي له الفداء برخلاف انبياء و اجداد طاهرينش (ع) مأمور به باطن است يعني آن گرامي به علم و اطلاع خويش به حوادث و وقايع حكم مي كند و منتظر شاهد و ادله اي كه ادعاء را ثابت كند نمي ماند . و از آن جا كه طبق روايات فراوان و متواتر بايد زمين به دست مبارك آن حضرت پر از عدل و داد شود و جور پاكيزه گردد چاره اي جز اين نيست كه امام (ع) به علم خويش عمل كند و در غير اين صورت ممكن است انساني مرتكب جنايت و آدم كشي شود و هيچ كس از جرم او مطلع نگردد و خون طرف مقتول پايمال شده و قصاص نشود چنانكه در تاريخ زندگاني بشر فراوان رخ داده، بنابر اين چنين چيزي با «يملاء الارض قسطأ و عدلأ» منافات دارد.

 

*******

زماني كه قائم آل محمد (ص) قيام كند بين مردم به حكم داود حكم مي نمايد، احتياج به اقامه دليل ندارد، خداوند تبارك و تعالي به او الهام مي كند و امام (ع) به علم خود حكم مي نمايند.

 

[ 21 / 1 / 1393برچسب:, ] [ 17:46 ] [ علیرضا موذنی ]
[ ]

گفتار معصومين درباره ي امام مهدي (عج)

پيامبر اسلام فرمودند:

مهدي از فرزندان من غيبتي دارد و زمين را پر از عدل داد خواهد كرد پس از آنكه پر از ظلم و جور شده باشد.

*******

 


ادامه مطلب
[ 21 / 1 / 1393برچسب:, ] [ 17:35 ] [ علیرضا موذنی ]
[ ]

خصوصيات ياران امام زمان(عج)

 

خصوصيات ياران امام زمان(عج) از زبان معصومين(ع) چنين است:

« اصحاب قائم (ع) جوانند مگر تعداد بسيار قليل آن ها»

«خداوند قلوبشان را به هم الفت داده و از احدي ترس و وحشت ندارند»

«مرداني هستند كه قلوبشان چون آهن هاي گداخته محكم است و هيچگاه شك و ترديد در كار هاي الهي نمي نمايند»

«ايشان رهبان و عابد شب و شير و قهرمان روزند»

«دل هايشان لبريز از خوف و خشيت الهي است ، دعوت به شهادت مي شوند و آن ها هم تقاضاي شهادت در راه پروردگار را مي نمايند و  شعارشان است : يا لثارات الحسين انتقام گيرندگان خون حسين (ع)»

 

*******

 

اين تعداد از نقاط مختلف جهان هستند:

 از اسكندريه 4نفر، اصفهان 1 نفر، مصر 2 نفر، انطاكيه (شهري در سوريه) 1نفر، روستايي در طائف 3نفر ، بيت المقدس 3نفر، حبشه 4 نفر ، دمشق 3 نفر، بغداد 3نفر ، سرخس 2نفر، سمرقند 2نفر ، سلماس 1نفر، قريه اي در شيراز 4نفر، طالقان 23 نفر، قم 1نفر ، كربلا 3 نفر، كوفه 4 نفر ، مكه 4 نفر ، نجف2نفر، نيشابور 2 نفر،يمن 4نفر

بقيه ي ياران آن گرامي تا سيصد و سيزده نفر از شهر ها و روستا هاي گوناگون جهان هستند و نام هريك از ايشان در كتاب هاي موجود است.علاقه مندان مي توانند براي اطلاعات بيشتر به كتاب الامام مهدي من المهد الي الظهور صفحه ي 466 مراجعه نمايند.

در ضمن تعداد 50 نفر از سربازان امام زمان (عج) زن هستند.

[ 21 / 1 / 1393برچسب:, ] [ 17:32 ] [ علیرضا موذنی ]
[ ]

علائم ظهور حضرت مهدي(عج) [قسمت دوم]

30- كم شدن كارهاي خير و كم شدن علماء حقيقي.

31-برداشته شدن بركت از سال و ماه و هفته و روز ها و ساعت ها.

32-شيوع گفتگو هاي نا مشروع و رقصها و اقسام ساز و نوازها.

33-رشوه گرفتن قضات در حكم و ندانسته حكم كردن ايشان.

 

 


ادامه مطلب
[ 21 / 1 / 1393برچسب:, ] [ 17:9 ] [ علیرضا موذنی ]
[ ]

علائم ظهور امام عصر (عج) [قسمت اول]

احاديث و روايات فراواني از چهارده معصوم (ع) درباره ي نشانه هاي ظهور حضرت بقيةالله روحي له الفدا موجود است كه وضع مردم و حكومت ها و حوادثي كه اتفاق مي افتد را تشريح مي كنند. بعضي از روايات از جو اجتماعي قبل از ظهور و بعضي از حوادث و اتفاقات آن زمانها سخن مي گويند و در همين رابطه كتابهايي نوشته شده كه از جمله كتاب شريف نوائب الدّهور في علائم ظهور  تأليف علامه ي معاصر سيد حسين مير جهاني طباطبايي رحمةالله عليه مي باشد.

مؤلف نزديك به پانصد مورد از علائم و حوادث قبل از ظهور را به طور مستند نقل مي نمايد ولي ما چون بناي بر اختصار داريم به نام نامي حضرت مهدي (عج) كه بنا به حروف ابجد پنجاه و نه است ، به 59 نشانه اشاره مي كنيم كه بيست و نه مورد را در قسمت اول و سي عدد آن را در قسمت دوم شرح مي دهيم:

 


ادامه مطلب
[ 21 / 1 / 1393برچسب:, ] [ 17:1 ] [ علیرضا موذنی ]
[ ]

وظایف ما در زمان غیبت امام زمان(عج)

1-ندبه و استغاثه به او:

ترديدي نيست كه واسطه ي فيض بين ما و پروردگار وجود نازنين حضرت بقية الله روحي له الفداء است و اگر در زندگي مشكل و گرفتاري داشته باشيم و يا نداشته باشيم توسل و ندبه بر در آستان آن گرامي ضرورت دارد.پاكدلان و انسانهاي شايسته به آن بزرگوار عشق مي ورزند و همواره در استغاثه و دعا هستند تا شايد توفيق ديدارش و ان شاء الله درك محضرش را در زمان ظهور پيدا كنند.

 


ادامه مطلب
[ 21 / 1 / 1393برچسب:, ] [ 16:54 ] [ علیرضا موذنی ]
[ ]

شیعه در زمان امام عصر(عج)

بدون شك قوت و نصرت از آن شيعه خواهد شد زيرا كه غير شيعه مثل ايشان چنين اعتقاداتي نسبت به ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف ندارد.شيعه بودن كه از عصر رسول خدا(ص) دست از ولاي اهلبيت گرام او بر نداشته و دراين راه بزرگترين فداكاريها و ايثار ها را نموده و به همين جهت روز هاي حكومت امام زمان(عج) روز هاي عزت و آقايي اوست.

*******


 


ادامه مطلب
[ 21 / 1 / 1393برچسب:, ] [ 16:49 ] [ علیرضا موذنی ]
[ ]

چگونگی ولادت امام زمان(عج)

جمعه پانزدهم شعبان سال دويست پنجاه و پنج هجري در شهر سامرا حضرت بقية الله امام عصر روحي و ارواح العالمين له الفداء چشم به جهان گشود.

 

 


ادامه مطلب
[ 21 / 1 / 1393برچسب:, ] [ 16:34 ] [ علیرضا موذنی ]
[ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد